Jag har ju världens viktigaste jobb.

 
Jag brukar skämta och säga att jag har världens viktigaste jobb. Men vad gör jag då, kanske ni funderar? Jo, jag jobbar kort och gott som kaffetekniker. Det är alltså jag som ser till att eran kaffemaskin på jobbet är hel, ren och har dom ingredienserna som behövs i den. Och när jag väl har berättat åt folk vad jag gör på jobbet brukar de flesta säga. Ja, du har fan världens viktigaste jobb för om man inte får i sig något kaffe kan man ju inte jobba.  
 
Men min arbetsplats då? Det består ju inte bara av kaffedelen. Kaffedelen är väl den minsta delen på firman. Då det bara är jag och en kille till. Servicebolaget Nord AB är mest känd för sin storköksservice. Vi säljer, installerar och reparerar alltså grejer till storkök. Men det är även mycket mer än det. Vi säljer mycket kök till privatpersoner, men även tvättstugor osv. 
 
Sedan har vi även en butik. Elkedjan ute på midgårdsvägen. Och där har vi väl typ allt. Känner du någonsin att du behöver något hem, typ en lampa, tvättmaskin, diskmaskin, kaffemaskin, kaffe eller kanske en tandborste. Kom dit och hälsa på våra supertrevliga och duktiga säljare. 
 
Vi har också tillexempel alla härliga Gällivarebor gjort köket på Asas nya Hotell. Vi har haft killar där flera veckor och flera vändor där och jobbat. En av dåvarande killarna på kaffesidan var där en vecka och nyfiken som jag är var jag tvungen att fråga vad han gjorde där. Som svar fick jag "Det viktigaste på hela stället, jag har fixat fram ölen". 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anneli

hade ingen aning faktiskt att det var så mycket du gjorde på jobbet, det är faktiskt lite kul att läsa :)

2016-01-30 @ 11:32:55
URL: http://annelibloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0