Storgatan 40A

 
Och där har ni adressen till min alldeles egna lägenhet. Jag flyttade hit i lördags och känner mig redan som hemma i denna lägenhet på stras under 50m2. 
 
I lördags gick alltså flyttlasset. Och verkligen gick, vi har sprungit mellan lägenheterna med sängar, soffor och bord bara för att det skulle bli lättare än att hålla på och tjaffsa med släp. Ni kan ju tänka er hur folk kollade när man gick bärandes med en säng på storgatan. Som tur var hade jag min bästa vän här för att hjälpa mig med allt som flytt heter. 
 
Det enda jobbiga är att detta var ju morfars lägenhet. Det står fortfarande hans namn på dörren, och det gör mig påmind om att han inte finns nå mer varje gång jag låser upp dörren. Men tyvärr är det smällar som man får ta om man vill ha en lägenhet i Luleå, och speciellt mitt i stan. 
 
 
Idag var det egentligen min lediga dag. Men har varit på jobbet från 07.30 för att hinna med massa grejer som att beställa all glass och lite sånt. På fredag kommer alltså glassbaren äntligen upp. Jag har längtat så mycket, och det har varit så roligt att få vara med från början med att planera, göra scheman, bestämma vilka glassar vi ska ha och allt sånt. 
 
Idag fick jag även igång internet i lägenheten, så nu kommer det förhoppningsvis att bli en massa bloggande. 
 
PUSS&KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0