Milstolpar.

Jag är ju just nu i den åldern vart man passerar milstolpe efter milstolpe. Och på bara några månader har jag passerat några. Som jag känner att jag skulle vilja dela med mig av. 
 
Mitt första heltids arbete
 
För inte alls längesedan fick jag mitt första heltids jobb. Jag fick alltså heltid på Bo´s, vilket har gett mig så mycket möjligheter. Jag är så glad över den chansen som jag har fått. Och jag älskar att gå ner till jobbet på dagarna och sedan gå därifrån på kvällen och veta att jag har gjort ett bra jobb. Det allra bästa är väl att jag inte jobbar helger heller. Egentligen har jag inget emot att jobba helger, jag kan tycka att det är jätte roligt ibland det är alltid mycket och göra och man träffar alltid en massa nya människor. Men det är väldigt skönt att kunna planera och göra saker på helgerna när ens vänner också är lediga. 
 
Mitt första chefstjänst
 
Nog för att bara varade några månader men endå. Det är super kul att ha fått den chansen att visa vad jag går för och vad jag kan. Jag känner att jag har verkligen bevisat att man måste inte vara över 30 och ha lång erfarenhet för att kunna arbeta som chef. Jag är 19 år gammal, och har enligt alla skött det super bra. 
 
Min alldeles egna lägenhet
 
Jag har då som ni vet alldeles nyss fått min första lägenhet. Och det är ju typ det bästa hittils. Jag känner mig så befriad. Att få göra vad jag vill, när jag vill det utan att någon ska bry sig. Nu är det verkligen JAG som bestämmer. Jag bestämmer vart jag vill ha min soffa, bestämmer när jag vill äta och vad jag vill äta. Visst det är ett jävligt stort ansvar och det kostar väldigt mycket pengar. Men vad fan. Det är värt det. Jag kommer nog aldrig vilja flytta hem igen, och det kommer jag förhoppningsvis aldrig att göra heller för den delen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0