Nu har jag bestämt mig!

Nu har jag bestämt mig att jag kommer börja ta mig tid att blogga igen. Det är alldeles för längesedan jag gjorde det sist, och jag tyckte att det var roligt när jag gjorde det, så förstår inte riktigt varför jag slutade överhuvudtaget. 
 
Vad händer i mitt liv just nu då? Jo, jag är nitton år gammal och har haft mitt första chefsjobb jag har under några månaders tid varit vikarierande enhetschef på Börje Olssons Konditorier. Kan va det största utmaningen som jag någonsin har haft. Jag har slitit och jobbat och slitit. Men jag klarade av det. Ägarna har varit nöjda, VDn har varit nöjd och framförallt så har personalen varit nöjd, och det betyder väldigt mycket och känns bra. 
 
Jag har fått en ny lägenhet. Mitt i smeten på storgatan i Luleå. Det är ca 10 meter från smedjan, vart då mitt jobb är. Känns både bra och dåligt. Men det som är så skönt är att det är min lägenhet och jag kommer att få inreda den hur jag vill och den är MIN. 
 
Just nu ligger jag hemma med en förjävla förkylning som jag hoppas kommer att vara borta till på onsdag när jag måste tillbaka till jobbet igen. 
 
En nackdel som jag kan känna i mitt liv just nu är att jag känner mig alldeles för gammal, jag är nitton år och jag har än inte fått göra något galet typ fara på en festival långt bort med mina vänner, eller fara utomlans eller fått ligga hemma en hel vecka och inte göra något alls. Jag kan sakna det att inte alls få känna någon ansvar. Men det går inte, jag har så mycket ansvar över saker så hälften hade räckt. Men aja, det går bra och jag trivs som det är. 
 
Tänkte att jag kan väl slänga in en bild och visa hur jag ser ut nu förtiden känns lite som att ni nästan borde ha glömt bort det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0