Stoppa utvisningen av Milad Hashimi från Boden.

http://www.skrivunder.com/stoppa_utvisningen_av_milad_hashimi_fran_boden
 
Här tycker jag att ni går in och skriver under.
 

Var med och stoppa utvisningen för våran vän Milad Hashimi från Boden i Norrbottens län!!! 
Han har levt i Sverige sedan 4 år tillbaka, hos en fosterfamilj i Sävast samt med sin flickvän sedan ett år tillbaka. 
En oerhört trevlig, omtänksam och driven 19-årig kille som kan flera språk varav pashto, persiska, spanska, engelska och framför allt lika bra svenska som jag själv som då har levt här i 15 år länge än honom. Även en väldig fotbollstalang som spelar i ett lag i Boden. Utöver detta en grym gymnast som har tränat med Luleå Gymnasterna. Den senaste tiden har han varit anställd hos Vattenfall samt studerar andra året vid samhällsvetenskaplig linje i Boden. Han är nu tagen av polis och sitter i flyktingförvar i Gävle.

Det som gör mest ont att se är att en så talangfull, driven, integrerad ung kille med så stort kontaktnät bara kan skickas iväg. Han har levt här i fyra år och hunnit skapa sig ett helt liv och en framtid i landet. Från en dag till en annan ska han bara lämna allt - sin familj, flickvän, klass, arbetskamrater, idrottslag - för ett liv i Afghanistan där ingenting väntar på honom. Ingen familj och ingen framtid - de alternativ han i princip har är att bli tiggare, tjuv, kidnappare, ansluta sig till ett kriminellt nätverk eller gå med i armén och bli soldat, eftersom man är helt utelämnad utan familj  i de stora provinserna i Afghanistan. Jobb fås enbart genom sociala nätverk. De internationella trupperna kommer även lämna landet 2014 och Afghanistan går då mot mycket sämre tider.
Läs mer om läget i Afghanistan 2013 här: http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.5890387-vad-vantar-egentligen-de-unga-i-afghanistan-

Milad har inget liv i Afghanistan - hans framtid finns i Sverige och här är han värd att stanna! Snälla var med och hjälp honom att få komma hem till Boden igen!

Anledningen till att jag lägger ut detta på min blogg är inte för att jag känner denna kille personligen. Utan jag känner hans flickvän, vi har gått i samma klass i tre års tid och är vänner. Jag hoppas verkligen att alla som läser detta på min blogg, går in och skriver under! För jag vill verkligen inte att han ska behöva åka tillbaka, dels för att han inte kommer ha någon framtid borta i Afghanistan, utan också för min väns skull! Jag vill inte att hon ska behöva få sin pojkvän bortskickad från Sverige. Och jag tycker verkligen att det är helt jävla sjukt av Sverige att skicka tillbaka en nittonårig kille dit! Han har ingenting där borta, varken familj eller en trygg framtid. 

I Sverige så har han en framtid, han har en familj som tar hand om honom, han har en flickvän han går i skola och kan göra något i sitt liv som han verkligen vill. Men om han skickas tillbaka så har han inget av det. Och är det rätt??

Jag hoppas verkligen att ni tar och skriver under detta, så att det kommer att uppmärksammas av media och av de personerna som kan göra något åt detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0