Milstolpar.

I livet och framför allt som ung, så går man igensom väldigt många milstolpar. Nu tänkte jag berätta om mina som har skett under det senaste halvåret, det är väldigt många tycker jag, framför allt med tanke på att det har inte ens gått ett halvår sedan jag kom fram till min första stolpe, nu tänker jag ge er dom i tidsordning, och en liten berättelse efter varje.
 
1. Klara körkortet

27e maj så klarade jag mitt körkort, och det var verkligen en tydngd som lättade från bröstet. Jag hade kämpat med det så länge, och jag var less på alla som hackade på mig och kvävde mig och bara tvingade på mig det där jävla körkortet, men nu har jag det i min hand och jag kunde fan inte ha varit gladare. 
 
2. Studentbalen
 
 
Studentbalen är verkligen något som jag har drömt om ända sedan jag var en liten flicka. Det var så roligt, och vi var så fina jag och André. 
 
3. Studenten
 

 
Detta om något var verkligen dagen med stort D. Lyckligaste dagen i mitt liv kanske man skulle kunna säga. Men att nu var jag klar med skolan, efter all jävla skit jag hade gått igenom under tiden, så är jag stolt över att jag fatikst klarat det. 
 
4. Mitt första jobb
 
 
Jag hann knappt gå ut skolan, så hade jag mitt första jobb. Nog för att jag redan jobbat där drygt ett och ett halft år, men nu är det på riktigt jag har en fastantällning, jag har något att säga till om. Jag trivs som bara den, jag älskar verkligen att gå till jobbet, för att jag vet att detta kommer inte vara en annan dag lik, jag kommer att få träffa nya kunder, jag kommer få träffa gamla stammisar, jag kommer få träffa trevliga och sedan rentutsagt elaka kunder, men det är mitt jobb, och just nu hade jag inte bytt det mot något annat. 
 
Inte nog med att jag fick min fasta antällning på Börje Olssons Konditorier, så fick jag mig ett extra jobb. Detta inom samma branch men tusen gånger jobbigare, och en utmaning som heter duga. Nämligen som Servitris på Resturang Luleå där är jag några nätter i månaden och jobbar. 
 
5. Min egna lägenhet
 
Snart flyttar jag ju faktikst ut ur flickrummet också, till mig egna lägenhet. 27e December gäller det. Detta kommer vara ett äventyr som jag kommer att minnas resten av mitt liv, och jag vet att det kommer att vara hårt, att kunna hålla i alla pengar som bara går. Att städa utan att någon ber mig, eller bara den saken att behöva tvätta mina egna kläder. (tro inte nu att jag inte alls tvättar hemma, utan det gör jag). Det kommer att bli kul, och jag hoppas verkligen att jag kommer att klara av det. 
 
Här var några milstolpar jag klarat av nu på ett kort tag, det känns så skönt, och jag hoppas att det kommer många fler och snart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0