I am strong.

För några månader sedan, eller det är väl snart ett år sedan kan jag tänka mig. Så gjorde Robin Stjernberg en låt för att stödja BRIS. Det var detta som gjorde att jag fick min idé till mitt Projektarbete. Jag ville göra något som Robin gjorde, och det gjorde jag. Fast ändå inte på samma sätt som honom, han hade bättre fördelar än vad jag hade. Men jag gjorde en konsert, i fördel till BRIS. Jag satte ihop en kväll, men några band och soloartister och vi skrapade ihop några kronor till BRIS. 
 
Anledningen till att jag ville göra detta är väl som många andra har som skänker pengar till BRIS. Jag ville på något sätt bidra till att barn ska få kunna prata av sig med något annan än sina föräldrar eller kuratorerna på skolan. För det är inte alltid man vill det, man vill bara kunna prata med en helt utomstående person, som aldirg kommer få veta ens riktiga namn, träffa en på skolan varje dag, eller ännu värre finnas där hemma hela tiden. 
 
Jag tycker att det BRIS gör är fantastikst och jag vill att de ska kunna hålla sitt företag öppet och kunna hålla på föralltid. Och jag hoppas verkligen att dom kommer att kunna göra det. 
 
Men här har ni låten, som inpirerade mig och garanterat många andra. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0