tio helt jävla onödiga saker att veta om mig.

 
1. Jag kliver alltid upp i sista minuten. 
Då spelar det absolut ingen roll om jag skulle börja 7.45 eller klockan 12. Jag kliver alltis upp ca 20 minuter innan jag börjar, vilket resulterar i att jag alltis får skynda mig som fan för att hinna till jobbet i tid. 
 
2. Jag älskar att sjunga
Jag sjunger typ hela tiden, jag sjunger ensam, jag sjunger i band och jag sjunger i olika körer. Jag sjunger när jag är på jobbet, speciellt om jag själv öppnar, då slår jag igång musiken högt som fan på min telefon och står och sjunger ända tills första personen som jobbar på nedre plan av Smedjan kommer dit. Då sjunger jag lite tystare. 
 
3. Jag sminkar mig otroligt sällan
Eftersom att jag då alltid kliver upp i sista minuten så sminkar jag mig väldigt sällan. Nästan aldrig faktikst. När jag kliver upp så är det väl ok, men när man har jobbat några timmar och speciellt stått vid grillen så är det ju förjävligt, eftersom att jag blir röd i hela jävla ansiktet. Och då ångrar jag mig och säger att imorgon ska jag kliva upp tidigare, så jag hinner sminka mig. Detta händer ju då aldrig. 
 
4. När jag ska gå och sova lägger jag mig alltid på min spikmatta och så slår jag på min ljudbok. 
Jag har under nu typ 4 års tid alltid lyssnat på samma ljudböcker, vilket är Twilight serien, inte för att jag tycker att den är så jävla bra nå mer. Men för att hon som läser upp böckerna har en så otroligt lugnande röst, så jag har jätte svårt att somna utan den, och för den anledningen att jag börjar alltid grubbla på saker när jag ska sova, så då är det skönt att ha något annat att focusera på. 
 
5. Jag vill göra något för samhället.
Jag har alltid varit en sån som vill förbättra och vara aktiv i samhället som jag bor i. Just nu vill jag flytta tillbaka till Gälllivare och starta en ungdomsgård med helt andra villkor och en helt annan standard än den som finns idag. Nog för att jag älskar stacken, men jag vill göra något mer. 
 
6. Jag har enormt bekräftelsebehov. 
Jag måste alltid få veta om jag vet rätt, om jag gör rätt, om jag tänker rätt om jag har gjort rätt eller fel osv. Om jag inte får veta så blir jag galen. 
 
7. Jag älskar att hålla på med mina naglar. 
Som ni kanske har märkt på denna blogg, så älskar jag att hålla på med mina naglar. Det är mina naglar som får mig att känna mig fin. har jag fula naglar känner jag mig tom, och inte lika fin på något sätt. 
 
8. Jag äger sex instrument. 
Jajamän, sex stycken äger jag. Jag har tre gitarrer, använder endast en. Jag har två saxofoner, samma där använder endast Mr. Selmer. Och jag har ett munspel, och det vet jag inte ens hur man spelar. Nu efter jul köpe jag det för att jag ville lära mig, men jag har inte haft tiden eller orken att börja lära mig. 
 
9. Jag säger varje månad att jag ska spara mer pengar.
Och varje månad blir jag besviken på mig själv. Jag är en sån person att jag lever för hur mycket pengar jag har. Har jag mycket pengar att spendera, då gör jag det. Har jag däremot lite, då klarar jag mig på det jag har. Hur det går ihop fattar jag inte själv. Men pengarna på mitt sparkonto blir ändå mer sakta med säkert. 
 
10. Jag älskar att läsa böcker, på mina villkor. 
Böcker har jag alltid älskat. Men jag läser bara ibland. Och jag läser bara om jag tycker att en bok är nog bra att läsa, om jag har läst några kapitel och inte tycker om det, då läser jag inte den boken nå mer. Jag älskar framför allt serier. 
 
Så där ja, tio helt jävla onödiga saker att veta om mig. Olivia Holstad. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0