Ibland måste man kunna få tänka på det förflutna, för att veta vad man gjorde fel för att sedan göra rätt.

Egentligen vet jag inte vad jag ska säga.
Jag vet inte riktigt vad jag gör nå mer,
allt bara rullar på jag känner mig som en robot.
Jag gör de jag blir tillsagd att göra, jag gör det
som jag vet att jag måste göra.
Annars står det bara still.
Och jag kan fortfarande inte släppa tanken,
tanken om att allt är mitt fel.
Om jag kanske inte hade gjort si,
om jag inte gjort så, om jag inte hade varit så på honom.
 
Det värsta är att vi går i samma klass, jag ser honom hela tiden.
Men jag vet att jag kan inte går fram och krama honom.
Vi har inte sagt ett ord åt varann på sex dagar. Ska det verkligen vara så?
Det jobbigaste på hela dagen är att veta att när jag går mot mitt skåp,
så kommer du att stå där, du kommer att hålla på med din telefon,
ge mig en blick som får mig att vilja springa och låsa in mig på en toalett och gråta hela dagen,
för att sen kolla ner på din telefon igen.
 
Jag törs inte gråta. För när jag gör det känns det som att det är fel.
Jag tycker att det är så pinsamt, och svagt av mig.
Men det är precis vad jag är, nu är jag svag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0